Asus Zenbook 14X OLED laptop (2023)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus Zenbook 14X OLED laptop (2023) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

b*********@g******** 12-12-2023

Enige tijd heb ik deze laptop mogen testen. Het eerste dat opvalt als je met de laptop aan de slag gaat is het OLED scherm. Hiervan was ik erg onder de indruk en deze kan ook ontzettend helder. Ik heb de laptop met name gebruikt om te designen in Fusion360 en dat ging probleemloos. Met dit display was dat heel fijn werken.
De bouwkwaliteit van het display/topcase heeft naar mijn voorkeur wat te veel flex, maar dat is een nadeel van dunne laptops.
Het toetsenbord is niet het fijnste waar ik op het getypt, maar smaken verschillen daarin. Het trackpad werkt fijn en intuïtief.
Al met al is de gebruikerservaring soepel en presteert deze Zenbook meer dan voldoende.

bob groeneveld 14-11-2023

mooie laptop

ik ben heel tevreden over deze laptop. hij is mooi compact en licht om mee te nemen. opstarten gaat ook supersnel.
beeld en geluidskwaliteit is ook erg aangenaam. het kijken van series en films is dan ook een plezier om te doen op deze laptop.
het nadeel vind ik wel dat er maar weinig usb poorten op zitten , maar dat heb ik opgelost door een kleine connector van 3 euro er tussen te zetten.
al met al ben ik een tevreden tester en zou idd. ook overwegen om deze laptop aan te schaffen.
batterijduur is ook een grote plus.

Pluspunten

• beeld en geluids kwaliteit
  • opslag
  • batterijduur
  • gewicht

Minpunten

• weinig usb poorten

Dinandus 04-11-2023

Prachtige, machtige laptop, handzaam formaat

Onlangs de Asus Zenboek 14X OLED mogen testen voor Review. Is een goed en degelijk gemonteerd geheel, zit degelijk en stevig in elkaar, is een klasse A product kun je zeggen
Prachtig en een van de meest moderne en gebruiks vriendelijke Notebooks van 2023.
Het schitterende zeer goed ogende OLED scherm is een dikke meerwaarde voor het bekijken van onder meer je te Bingen series met ondersteuning van HDR en ook het Dolby Atmos geluids effect komt, zeker voor een Notebook goed tot zijn recht. De kleuren springen je tegemoet bij het video kijken.
Verder is het een goede snelle presterende "werk" computer voor onderweg. Hierbij komt het met een 12,5 inch scherm de grote van het te verwerken opdrachten op je scherm ook goed van pas. Het is en blijft een overzichtelijk scherm.
Met het Microsoft 365 Windows 11 is eigenlijk alle snel te doen, het voldoet aan wat je van een 2023 model mag verwachten. Ook voor gamen is het een goed en prima alternatief voor onderweg.
Ik kan het product zeker aanraden.

Pluspunten

• OLED scherm
  • Beeldkwaliteit
  • Geluids kwaliteit met Dolby Atmos
  • Mooi modern ontwerp
  • ook voor snelle games

Minpunten

• gewicht
  • prijs

frankbeijer 31-07-2023

Mooie snelle en fijne laptop.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop en vind het moeilijk om enkel op internet of een bezoekje aan de winkel een keuze te maken. Gelukkig mocht ik deze fijne laptop een paar weken testen en ik ben onder de indruk. Het is een mooie compacte laptop met een maximaal groot beeldscherm (dunne randen). Het beeldscherm is superhelder en de kleuren erg mooi (zwart is echt zwart). Verder voelt de laptop stevig aan terwijl hij echt slank gebouwd is. De snelheid is subliem en ook werkt hij uitstekend met wat zwaardere programmas. Kortom ik ben zeer tevreden en staat deze laptop zeker in mijn lijstje voordat ik een definitieve keuze maak.

Pluspunten

• gewicht
  • snelheid
  • beeldscherm

Minpunten

• aantal hdmi poorten voor externe beeldschermen

Dominoek 29-07-2023

Complete laptop.

Handzame computer. Wel even moeten inlezen om de internetverbinding tot stand te brengen. Mooi van letters en van kleur. Door veel te proberen met geduld lukte het om steeds meer thuis te raken in de programma's. Licht van gewicht en beschermd in een stevige metalen omlijsting. mooi degelijk etui om de laptop mee te nemen. Een handige laptop met alle mogelijkheden om gebruik te maken van de wereld van de social media. Goede aanwinst deze complete laptop!

Pluspunten

• Degelijk
  • stevig
  • handige icoontjes

n*********@o********** 28-07-2023

Stijlvolle snelle laptop

We zijn erg tevreden over de laptop. Een mooi strak design, de buitenkant van de laptop ziet er super mooi en stijlvol uit. Een leuk pluspunt is het numeriek toetsenbord. Deze zet je aan op de touchpad. Waarna hij verschijnt en ligt geeft. Echter is het de eerste keer even zoeken hoe je hem aan zet. De laptop werkt snel en gemakkelijk. Alles is snel te vinden en werkt fijn. Ook programma's als Adobe Illustrator werkte redelijk gemakkelijk en erg snel.

Pluspunten

• Numeriek toetsenbord
  • QWERTY toetsenbord

Minpunten

• Wordt snel warm